Rabu, 14 November 2012

Ulser mulut..cuba ubat ni



Bila aku ada nak kongsi cerita baru ni pasti perkara tu berat dimata apatah lagi bahu yang memikul...huhuu 

Kali ni aku nak kongsi Cream ulser mulut jenama Hurix's yang paling baik untuk kanak-kanak. Ia tidak pedih dan ulser cepat sembuh. Kalau nak kesan yang lebih baik sertakan sekali dengan ubat kumur-kumur mulut untuk kanak-kanak. Semua ubat ni ada dijual di semua jenis farmasi, senang kan..kan..jadi jangan risau muka kena manis tak mau rungsing tau.

Masa anak kedua dan ketiga aku mengalami ulser mulut yang teruk baru-baru ni..puaslah aku mencari di internet ubat apa yang paling baik, sayangnya semua ubat yang dicadangkan akan membuatkan anak rasa pedih dan berbahaya pada kanak-kanak.


Ubat dalan botol hijau tu..untuk kumur-kumur je jangan telan tau..;)
 (tertelan sikit biasalah tak pe)

Mula-mula bila anak mengadu pasal sakit mulut bila nak telan makanan, kita sebagai ibu jangan sesekali ambil mudah, ambil perhatian dan terus dapatkan ubat secepat mungkin upaya ulser tidak cepat merebak.

Huri's Cream ni tidak memedihkan dan tidak mempunyai perisa..aku sengaja beli ubat kumur-kumur cap kaki tiga untuk kanak-kanak tu supaya mulut lebih bersih dan bila kita sapu cream ia lebih berkesan. Ini membantu agar ulser cepat kecut serta sembuh dengan cepat.

Apa pun bagi aku sebagai emak, kita kena berusaha memberi yang terbaik untuk anak-anak. Jadilah emak dan isteri yang bijak mengatur masa dan mengurus masalah dalam hidup seharian walaupun kita sepenuh masa berkerja.


Jadilah umpama matahari yang dapat menerangi dan memberi manfaat kepada semua makhluk tanpa membakat diri sendiri umpama sebatang lilin.


Sampai bertemu lagi...insyaallah. Tata titi tutu 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan